Redakcja
autokosmetykaopinie.pl
Układ klimatyzacji w samochodzie jest jednym z bardziej wyeksponowanych na osadzanie się wilgoci, gnicia, pojawiania się pleśni, czy grzybów. Wynika to z faktu, że układ ten poza własnymi odczynnikami, współgra także z powietrzem pobieranym z zewnątrz samochodu, a ty samym pobiera wraz z nim różnorodne zanieczyszczenia odkładające się w przewodach. Wraz z nimi może w samochodzie pojawić się więcej niebezpiecznych substancji i drobnoustrojów stanowiących zagrożenie dla zdrowia, a czasami również życia użytkowników.
Samochody w większości skonstruowane są w podobny sposób. Najczęściej nowe samochody wyposażone są w skraplacze i parowniki posiadające warstwę antybakteryjną, jednak w przypadku samochodów dziesięcio, dwudziestoletnich już taka warstwa nie występuje. Samochody te wymagają dokładniejszego i częstszego czyszczenia układu klimatyzacji, gdyż jest on bardziej podatny na osadzanie nietypowych materiałów w każdym z odcinków systemu. W przypadku tego typu działania, mamy dwa główne rozwiązania.
Pierwszym rozwiązaniem jest oczyszczenie całego układu przy użyciu odpowiednio zestawionych środków czyszczących. Są nimi najczęściej piany aktywne, wstrzykiwane do układu przez obudowę skraplacza, lub wyloty w kabinie samochodu. Nie są to naturalnie piany aktywne takie jak te, których używamy podczas pielęgnacji lakieru, lecz piany dostosowane stricte do oczyszczania wnętrza układu klimatyzacji i nawiewu. Operację powinniśmy rozpocząć od dostania się do filtra pyłowego, który najczęściej jest usytuowany wewnątrz centralnej kolumny deski rozdzielczej. Najczęściej będziemy musieli zdemontować lub odgiąć panele plastikowe umiejscowione przy nogach/kolanach kierowcy i pasażera, jednak nie powinno stwarzać to zbyt dużego problemu. Po dostaniu się do filtra, należy otworzyć go, wyjąć wkładkę i wtłoczyć do środka pianę zgodnie z zaleceniami producenta. Jeśli zaleca on inną formę aplikacji, powinniśmy skorzystać z jego zaleceń. Po wtłoczeniu odpowiedniej ilości piany, powinniśmy wytrzeć jej naddatki z kasety filtra, a następnie zamknąć ją, uprzedenio umieszczając wewnątrz nowy filtr. Po zakończeniu powyższych prac, należy przedmuchać układ klimatyzacji w celu odpowiedniego rozprowadzenia pianki, która nie tylko usunie ślady pleśni i wilgoci, ale też oczyści układ z różnorodnych bakterii, które zalegają w jego wnętrzu.
Drugą metodą jest tzw. ozonowanie wnętrz pojazdów. Polega ono na wtłoczeniu do środka układu klimatyzacji ozonu, który skutecznie zabija bakterie i szybko się ulatnia. Jeśli nasz układ klimatyzacji jest wystarczająco czysty, jednak chcemy skorzystać z dodatkowego, cyklicznego czyszczenia, powinniśmy skorzystać właśnie z ozonowania. Ozonatory nie należą do tanich urządzeń, jednak można łato zaradzić temu problemowi, zdając się na wynajem, bądź pracę profesjonalisty. Ozonowanie polega na umieszczeniu ozonatora wewnątrz pojazdu i wypuszczeniu rurki doprowadzającej tlen na zewnątrz, np. przez okno lub drzwi. Ozonator zasysając powietrze z zewnątrz, będzie wytwarzał czysty ozon, który będzie penetrował wszystkie zakamarki samochodu, usuwając z nich różnorodne drobnoustroje, bakterie i wirusy. Aby tak się stało, musimy uruchomić nawiewy i obieg wewnętrzny, pozwalając ozonatorowi działać przez kilkanaście minut. W tym czasie przepompuje on ozon przez cały układ wybijając wszelkie szczepy drobnoustrojów. Po zakończeniu ozonowania powinniśmy otworzyć samochód i pozwolić mu się wywietrzyć, aby uniknąć negatywnych skutków działania ozonu na ludzki organizm.
Powyższe porady to tylko dwie metody na odpowiednią dezynfekcję samochodu. Powinniśmy zawsze stosować się do metod aplikacji i używania środków przez producentów chemii. Mamy nadzieje, że powyższe przykłady pomogły Wam w odpowiednim przeprowadzeniu czyszczenia układu klimatyzacji.
autokosmetykaopinie.pl
Perfekcyjny wygląd samochodu to pragnienie każdego z nas
Aby uzyskać oczekiwany efekt należy stosować odpowiednie kosmetyki samochodowe
Na łamach naszego portalu przedstawiamy jak osiągnąć zamierzony cel