Redakcja
autokosmetykaopinie.pl
Jeżeli nie masz silnika wysokoprężnego, możesz nie wiedzieć o świecy żarowej. Zastępuje ona świecę zapłonową, ale jest odpowiedzialna za podgrzewanie cylindrów w silniku wysokoprężnym. Świece żarowe są niezbędnym elementem silnika i mają długą żywotność, ale po ciągłym użytkowaniu mogą się zepsuć. Omawiamy najważniejsze objawy uszkodzenia świecy żarowej w silniku wysokoprężnym.
W naszym artykule omówiliśmy również położenie i działanie świecy żarowej w silniku wysokoprężnym. Na końcu omawiamy, ile przeciętnie powinna kosztować wymiana świecy żarowej w silniku wysokoprężnym. Zacznijmy od krótkiego omówienia objawów, których należy szukać.
Najczęstszym objawem uszkodzenia świecy żarowej w silniku wysokoprężnym są trudności z uruchomieniem silnika samochodu na zimno. Można również zauważyć powolne przyspieszanie i nieprawidłowy zapłon silnika. Objawy te często są sygnalizowane zapaleniem się kontrolki "check engine" na desce rozdzielczej.
Poniżej znajduje się bardziej szczegółowa lista najczęstszych objawów uszkodzonej świecy żarowej w silniku wysokoprężnym:
Spis treści Pokaż Objawy uszkodzonej świecy żarowej w silniku wysokoprężnym 1. Problemy z uruchomieniem pojazdu 2. Słabe przyspieszenie 3. Niewypał silnika 4. Czarny dym z wydechu 5. Lampka kontrolna silnika lub kontrolka świec żarowych Umiejscowienie świec żarowych w silnikach wysokoprężnych Funkcja świecy żarowej w silnikach wysokoprężnych Świece żarowe w silnikach wysokoprężnych a świece zapłonowe 1. Rodzaj paliwa 2. Ciepło 3. Trwałość 4. Różnica w zapłonie Koszt wymiany świec żarowych w silnikach wysokoprężnychJeśli silnik wysokoprężny ma uszkodzone świece żarowe, może być trudno go uruchomić. Uszkodzone świece nie wytwarzają wystarczająco dużo ciepła, aby rozgrzać cylindry.
Jeśli świece nie wytwarzają wystarczająco dużo ciepła szybko, uruchomienie silnika może wymagać kilku prób. Ponadto, jeżeli świece żarowe są prawie nieczynne, a temperatura jest bardzo niska, może się okazać, że w ogóle nie będzie można uruchomić silnika.
Czasami uszkodzone świece żarowe mogą mieć wpływ na pracę silnika, zwłaszcza w chłodniejszych warunkach pogodowych. Jeśli wciskasz pedał gazu i wydaje się, że nic się nie dzieje, być może trzeba wymienić świece żarowe.
Słabe przyspieszenie jest jednak częstym zjawiskiem w przypadku wielu uszkodzonych części. Należałoby przeprowadzić bardziej dogłębną analizę, aby stwierdzić, że winne są świece żarowe.
Silnik z zapłonem wstecznym występuje, gdy paliwo nie zapala się prawidłowo w cylindrze. Każdy rodzaj zapłonu jest powodem do niepokoju, ale gdy jest spowodowany przez uszkodzoną świecę żarową, łatwo go naprawić.
Świeca żarowa musi odpowiednio rozgrzać cylinder, aby mogła zapalić paliwo. Chociaż przerwanie zapłonu może być spowodowane innymi problemami, w pierwszej kolejności należy szukać uszkodzonej świecy żarowej.
RELATED: 6 objawów i przyczyn nieprawidłowego zapłonu silnika
Jeśli z rury wydechowej Twojego samochodu z silnikiem wysokoprężnym wydobywa się czarny lub ciemnoszary dym, oznacza to, że mamy do czynienia z problemem. Te kolory oznaczają, że coś jest nie tak z układem spalania.
Jednak silnik wysokoprężny może emitować czarny dym także z innych powodów. Jeśli z wydechu wydobywa się dym i występują inne objawy z naszej listy, należy sprawdzić świece żarowe.
Uszkodzenie świec żarowych może być przyczyną zapalenia się kontrolki Check Engine. Można przeskanować system za pomocą urządzenia diagnostycznego OBDII, aby uzyskać kody błędów.
W niektórych przypadkach pojawi się komunikat P0380 "Usterka obwodu A świec żarowych/ podgrzewacza". Jednakże, może on również wyzwolić kody P0670, P0671, P0672, P0673, P0674, P0675, P0676, P0677, P0678, P0679, P0680, P0681, P0682, P0683, i P0684, P0381, P0382, P0383 i P0384.
Świece żarowe w silnikach wysokoprężnych znajdują się w głowicy cylindrów silnika. Są one wkręcane do każdego cylindra z osobna. Wszystkie świece żarowe są zasilane napięciem 12 V z akumulatora.
Można je zlokalizować, ponieważ będą miały wystającą górną część podłączoną do przewodu doprowadzającego prąd. W niektórych przypadkach może być konieczne zdjęcie pokrywy zaworów, aby dostać się do świec żarowych.
Świeca żarowa w silniku wysokoprężnym jest odpowiedzialna za rozgrzanie cylindrów, aby silnik mógł zapalić paliwo. Świece żarowe pomagają utrzymać prawidłową pracę silnika. Ze względu na umiejscowienie świec żarowych ciepło może być skutecznie zasysane do silnika wysokoprężnego.
Gdy pogoda jest idealna, świece żarowe nie są potrzebne. Jednak gdy temperatura spada, świeca żarowa musi być w optymalnym stanie, aby rozgrzać cylinder wystarczająco do spalania.
Świece żarowe i świece zapłonowe są z natury bardzo podobne, ale mają pewne różnice. Oto kilka z nich, które można znaleźć po zbadaniu obu.
Po pierwsze, świece żarowe są instalowane w silnikach wysokoprężnych, podczas gdy w silnikach benzynowych stosuje się świece zapłonowe. W silniku gazowym świece zapłonowe są potrzebne do wytworzenia iskry, która powoduje zapłon powietrza i paliwa w komorze spalania.
Inaczej jest w przypadku silników wysokoprężnych. Silnik wysokoprężny nie potrzebuje iskry do spalania, potrzebuje jedynie ciepła, które jest zwiększane przez świece żarowe.
Benzyna jest substancją lotną. Wymaga tylko niewielkiej iskry, aby wywołać spalanie. Natomiast paliwo do silników wysokoprężnych wymaga sprężania i ciepła do spalania.
Aby doszło do spalania, w cylindrach musi być wysoka temperatura i tu właśnie w grę wchodzą świece żarowe. Świece żarowe wytwarzają intensywne ciepło, które pomaga silnikowi zapalić mieszankę paliwowo-powietrzną w komorze spalania.
Świeca żarowa ma znacznie dłuższą żywotność niż większość świec zapłonowych. Świece żarowe są używane tylko do rozgrzania cylindrów do zapłonu. Potem są prawie nie potrzebne.
Z drugiej strony, świeca zapłonowa pracuje bez przerwy, aby utrzymać pracę silnika. Okres eksploatacji tanich świec zapłonowych może wynosić tylko około 30 000 mil.
Świeca zapłonowa pobiera energię elektryczną, aby wytworzyć iskrę. Iskra ta powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania.
Świece żarowe w silnikach wysokoprężnych nie wykorzystują iskry. Zamieniają one energię elektryczną w ciepło, które pomaga w zapłonie mieszanki paliwowo-powietrznej.
Koszt wymiany świec żarowych w silnikach wysokoprężnych wynosi od 115 do 300 USD za cały zestaw. Cena ta obejmuje części i robociznę, przy czym świece żarowe kosztują zwykle 75 USD lub mniej, a robocizna około 60 USD do 225 USD, w zależności od tego, jak trudno jest dostać się do świec.
Niektórzy przedłużają wymianę świec żarowych, ale to nie ma sensu, biorąc pod uwagę, jak tania jest to praca. Ponadto, jeśli masz odpowiednie narzędzia i trochę wiedzy z zakresu mechaniki, możesz wymienić świece samodzielnie.
autokosmetykaopinie.pl
Perfekcyjny wygląd samochodu to pragnienie każdego z nas
Aby uzyskać oczekiwany efekt należy stosować odpowiednie kosmetyki samochodowe
Na łamach naszego portalu przedstawiamy jak osiągnąć zamierzony cel