Najczęściej zadawane pytania dotyczące zasad i przepisów ruchu drogowego

O postępie każdego narodu świadczy rozwój jego systemu transportowego. Wraz z szybko rosnącą populacją pojazdów w kraju, następuje gwałtowny wzrost problemów komunikacyjnych. Szczególnie w warunkach miejskich, wykroczenia drogowe są częstym zjawiskiem, a tym bardziej przeszkodą w codziennym życiu. W związku z tym wzrasta zapotrzebowanie na bardziej rygorystyczne systemy kontroli ruchu drogowego. Często zadawane pytania to: czy zapłaciłem mandat właściwej osobie? Czy kwota została pobrana zgodnie z przepisami? Jak mogę się dowiedzieć, czy się pomyliłem? itp. są regularnymi wątpliwościami, które zwykły człowiek ma w swoim umyśle.

Jedynym zamiarem jest zapewnienie autorytatywnych wytycznych i świadomości systemu ruchu drogowego dla społeczeństwa, co doprowadziło nas do wyodrębnienia punktów z sekcji FAQ rządowej strony internetowej systemu kontroli ruchu drogowego. Chociaż ten artykuł jest skierowany z konkretnego miasta policji drogowej stronie internetowej, istnieje wiele wspólnych punktów, które mają zastosowanie do prawie wszystkich miast i jest edytowane odpowiednio służyć jako pan Indie informacji. Jest to nasza szczera prośba, aby sprawdzić oficjalną stronę internetową policji drogowej w Twoim mieście w celu uzyskania szczegółowych informacji, takich jak opłaty karne itp.

Jakie dokumenty powinien mieć przy sobie kierowca podczas jazdy?

- Prawo jazdy / dowód rejestracyjny

- Zaświadczenie o opodatkowaniu

- Świadectwo badania emisji spalin

- Certyfikat ubezpieczeniowy

- Zaświadczenie o sprawności fizycznej i pozwolenie (w przypadku pojazdów transportowych)

Kto jest upoważniony do pobierania mandatów na miejscu?

Każdy funkcjonariusz wydziału ruchu drogowego w stopniu wyższym niż podinspektor policji, posiadający stosowne upoważnienie i książkę pokwitowań.

Otrzymałem zawiadomienie z Centrum Automatycznego Egzekwowania Ruchu Drogowego? Co mam zrobić?

Grzywnę można zapłacić w Centrum Automatycznego Egzekwowania Prawa albo w dowolnym posterunku policji drogowej w swoim mieście. Mandat można również zapłacić w jednym z oficjalnych rządowych centrów płatności rachunków, w zależności od Państwa wygody.

Jakie są zasady dotyczące pasów bezpieczeństwa? Czy obowiązuje używanie pasów bezpieczeństwa podczas jazdy po drogach wewnętrznych lub obwodnicach?

Kierowca i osoba siedząca na przednim siedzeniu muszą mieć zapięte pasy bezpieczeństwa, gdy pojazd jest w ruchu (U/S 138 CMVR r/w 177 MVA).

Jakie są zasady korzystania z telefonu komórkowego?

Zgodnie z sekcją 250 (A) MMVR, r/w 177 M.V.Act, żaden kierowca podczas prowadzenia lub jazdy pojazdem silnikowym (w tym dwukołowym) nie może korzystać z telefonu komórkowego.

Czy inne osoby znajdujące się w pojeździe silnikowym mogą korzystać z telefonu komórkowego?

Tak. Poza kierowcą, inne osoby znajdujące się w pojeździe mogą korzystać z telefonu komórkowego.

Jeśli jestem lekarzem, czy mogę korzystać z telefonu komórkowego w nagłych wypadkach podczas jazdy?

Nie. Ustawa o pojazdach silnikowych ani przepisy nie przewidują wyjątków w tym zakresie. Można zatrzymać pojazd i dopiero wtedy odebrać telefon.

Jakie są obowiązki kierowcy, gdy jego pojazd uczestniczy w wypadku, w wyniku którego nastąpiła śmierć/uszkodzenie ciała/uszkodzenie mienia?

Obowiązki są następujące:

. Zorganizować pomoc medyczną Poinformować policję

. W przypadku, gdy pojazd przewozi towary niebezpieczne, należy trzymać wszystkich z dala od pojazdu, unikać palenia w pobliżu i podjąć działania awaryjne zgodnie z informacjami umieszczonymi na pojeździe.

W jakich warunkach holowanie pojazdu jest dozwolone?

Pojazd porzucony lub pozostawiony bez nadzoru, zaparkowany w strefie ograniczonego parkowania lub zaparkowany w sposób powodujący niedogodności dla innych użytkowników drogi może zostać odholowany.

Jaka jest kara za jazdę po pijanemu / jazdę pod wpływem jakiegokolwiek narkotyku?

Jeśli kierowca zostanie przyłapany na prowadzeniu pojazdu z zawartością alkoholu we krwi przekraczającą 30 mg na 100 ml lub jest pod wpływem narkotyku w takim stopniu, że nie jest w stanie sprawować właściwej kontroli nad pojazdem, to kary będą następujące. Pierwsze wykroczenie: Pozbawienie wolności do 6 miesięcy lub grzywna do 2,000 Rs lub obie kary Późniejsze wykroczenia: Pozbawienie wolności do 2 lat lub grzywna do 3,000 Rs lub obie.

Kiedy odpowiednie władze mogą zatrzymać pojazd?

Władze mogą zatrzymać pojazd w następujących okolicznościach:

- Pojazd prowadzony przez osobę bez ważnego prawa jazdy

- Pojazd prowadzony bez rejestracji

- Pojazd transportowy prowadzony bez zezwolenia

- Pojazd prowadzony bez opłacenia podatku

Jakie są konsekwencje za jazdę bez prawa jazdy?

Zostaniesz ukarany grzywną w wysokości Rs.300/-.

Czy noszenie kasku jest obowiązkowe dla kierowców skuterów i motocykli?

Tak. Noszenie kasku jest obowiązkowe. Osoby naruszające przepisy będą oskarżone o naruszenie paragrafu 177 M.V.Act-1988, za co grozi grzywna w wysokości Rs.100/-.

Jakie są konsekwencje prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu?

Jeśli zostaniesz przyłapany na prowadzeniu pojazdu pod wpływem alkoholu, otrzymasz wezwanie do stawienia się w sądzie. Nie ma możliwości zapłacenia mandatu na miejscu. Co więcej, nie będą Państwo mogli kontynuować jazdy, jeśli nie mają Państwo partnera, który nie jest pod wpływem alkoholu i posiada ważne prawo jazdy.

Zaleca się wynajęcie taksówki i pozostawienie pojazdu na posterunku policji za potwierdzeniem odbioru do czasu stawienia się w sądzie i zapłacenia grzywny. Prawo jazdy zostanie również zatrzymane przez policję do czasu zakończenia sprawy. Przypominamy, że za ponowne wykroczenie prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu grozi podwyższona kara i pozbawienie wolności. Jeśli pod wpływem alkoholu spowodujesz wypadek śmiertelny, możesz zostać oskarżony o zawinione zabójstwo, które nie jest równoznaczne z morderstwem i jest przestępstwem niepodlegającym karze.

Jakie dokumenty powinienem mieć przy sobie?

Oczekuje się, że będziesz miał przy sobie oryginalne prawo jazdy, książeczkę RC i zaświadczenie o ubezpieczeniu; wszystkie te dokumenty powinny być przy sobie w oryginale lub w formie Smart Card. Ponadto pojazdy transportowe, takie jak autobusy, taksówki i auto riksze powinny mieć przy sobie pozwolenie i świadectwo sprawności. Dokumenty te powinny być okazane do wglądu, jeśli zostaniesz o to poproszony przez policjanta.

Czy mogę uniknąć noszenia tych wszystkich dokumentów?

Tak. Zgodnie z zasadą 87 (5) Karnataka Motor Vehicle Rules, istnieje przepis uzyskania MASTER PASS dla dwóch / trzech / czterech kółek z RTO, który jest dowodem, że kierowca ma wszystkie ważne dokumenty, tj. świadectwo rejestracji, karta podatkowa, świadectwo ubezpieczenia i prawo jazdy. W przypadku posiadania Master Pass kierowca nie musi mieć przy sobie powyższych dokumentów. Dla pojazdów transportowych takich jak autobusy, ciężarówki itp. można uzyskać SPEED PASS od RTO, który jest dowodem na to, że kierowca posiada ważny dowód rejestracyjny, kartę podatkową, świadectwo sprawności, zaświadczenie o ubezpieczeniu i pozwolenie itd. W przypadku posiadania Speed Pass nie trzeba mieć przy sobie powyższych dokumentów.

Kto może otrzymać mandat? Tylko podinspektor (jednogwiazdkowy), podinspektor (dwugwiazdkowy) i inspektor (trzygwiazdkowy) są upoważnieni do przyjmowania opłat za wykroczenia i wydawania pokwitowań. Żaden konstabl policji ani starszy posterunkowy nie może wystawić pokwitowania, a tym samym otrzymać zapłaty. Mogą oni jednak rejestrować wykroczenia, na podstawie których wystawiany jest mandat za wykroczenia. Mandat ten może być uregulowany w każdym z posterunków policji drogowej lub w oficjalnych rządowych centrach płatności rachunków. W przypadku, gdy posterunkowy lub starszy posterunkowy grozi Ci mandatem, nalegaj na otrzymanie pokwitowania, a jest szansa, że puści Cię wolno, ponieważ nie jest upoważniony do wydawania pokwitowania lub przyjmowania pieniędzy.

Jaki jest mandat punktowy za jazdę w stanie nietrzeźwym?

Nie ma mandatu punktowego za jazdę w stanie nietrzeźwym. W każdym przypadku prowadzenia pojazdu w stanie nietrzeźwości wystawiane jest wezwanie do stawienia się przed sądem. Tylko sąd jest uprawniony do nałożenia grzywny.

Co się stanie, jeśli nie stawię się w sądzie?

Jeśli nie stawisz się w sądzie, zostanie wydany nakaz sądowy. Może to doprowadzić do aresztowania i nałożenia surowszej kary.

Jaka jest kara za jazdę po pijanemu?

W pierwszej instancji może zostać nałożona kara do Rs.3000/-, która może zostać przedłużona do pozbawienia wolności w przypadku kolejnych wykroczeń.

Czy po zatrzymaniu za jazdę w stanie nietrzeźwym mogę dalej sam prowadzić samochód?

Nie. Będziesz musiał zorganizować zastępczego kierowcę, który nie jest pijany lub wziąć taksówkę, zostawiając pojazd na posterunku policji, który zostanie zwolniony po rozstrzygnięciu sprawy w sądzie.

Co z kontrolą zanieczyszczeń?

Posiadanie zaświadczenia o emisji spalin jest obowiązkowe. Jednak policja została poinstruowana, aby nie zatrzymywać kierowców tylko po to, aby sprawdzić świadectwo emisji.

Czy policja może ukarać pojazdy z tablicami rejestracyjnymi innego państwa?

Nie. Policja nie jest upoważniona do karania nikogo za tablice rejestracyjne spoza stacji. To nie jest mandat dla policji.

Dlaczego otrzymałem mandat za naruszenie przepisów na pojazd, który już sprzedałem?

Mandaty są generowane przez komputery, które pobierają adres z ewidencji wydziału transportu. Sam fakt otrzymania mandatu oznacza, że pojazd nadal figuruje w ewidencji na Twoje nazwisko, mimo że być może już go sprzedałeś. Sprzedaż pojazdu bez nalegania na zmianę właściciela jest bardzo niebezpieczną praktyką. Podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego nie jest gwarancją zmiany właściciela. Musisz nalegać na kupującego, aby zarejestrował pojazd na swoje nazwisko, a w przeciwnym razie musisz zrobić to sam w RTO. Jeśli tego nie zrobisz, nadal będziesz otrzymywać zawiadomienia o naruszeniu przepisów. Jeszcze gorzej może się zdarzyć, jeśli pojazd jest zaangażowany w śmiertelnym wypadku lub działalności terrorystycznej. Będziesz musiał ponieść konsekwencje.

Mój pojazd został uszkodzony w wypadku. Policja nie pomogła mi w uzyskaniu odszkodowania!

Firma ubezpieczeniowa, a nie policja, może uzyskać dla Ciebie odszkodowanie. Policja będzie ścigać oskarżonego o zaniedbanie karne tylko w sądzie.

Przejechałem przez linię zatrzymania widząc zielony sygnał. Ale ruch przede mną nie odbywał się i zostałem ukarany.

Nawet jeśli sygnał jest zielony, nie powinieneś wjeżdżać na skrzyżowanie, jeśli nie porusza się tył pojazdu jadącego przed Tobą. W przeciwnym razie spowodujesz impas i zablokujesz ruch poprzeczny.

Przekroczyłem linię zatrzymania zanim sygnał zmienił się na czerwony, gdy był jeszcze żółty. Ale nie mogłem przejechać przez skrzyżowanie z powodu korka przed nim. Dlaczego zostałem ukarany za przeskoczenie sygnału?

Sygnał żółty jest przeznaczony tylko dla pojazdów, które już przekroczyły linię zatrzymania w celu opuszczenia skrzyżowania. Nie powinno się wjeżdżać na skrzyżowanie, gdy zielone światło zmieniło się już na żółte.

Dlaczego skrzyżowania są malowane na środku w sposób krzyżowy?

Oznakowanie krzyżowe oznacza "zakaz postoju". Jeśli ktoś nie jest pewien, że przejedzie przez skrzyżowanie, nie powinien na nie wjeżdżać, nawet jeśli światło jest zielone, ponieważ zablokuje to ruch poprzeczny i doprowadzi do impasu.

Nie widzę tablic z ograniczeniami prędkości w mieście?

Zgodnie z ogłoszeniem, ograniczenie prędkości w całym mieście wynosi 50 km/h dla LMV i 40 km/h dla HMV. Nie jest możliwe umieszczenie tablic na całej długości 4000 km dróg w mieście. Tylko tam, gdzie mamy niższą dopuszczalną prędkość, jak wiadukty / wąskie odcinki / zakręty lub wyższe dopuszczalne limity (droga Devanahalli, Mysore Road i Ring Roadsetc), tablice te są umieszczane. Taka jest praktyka na całym świecie.

Dostałem grzywnę za naruszenie parkowania. Ale tablica była co najmniej 20 m od miejsca, w którym zaparkowałem?

Nie jest możliwe, aby umieścić jedną tablicę dla każdego pojazdu. "O zakazie parkowania informuje się poprzez ogłoszenia w gazecie, a następnie stawia się tablice. Każda tablica informuje, że około 50 m po każdej stronie tablicy jest strefa zakazu parkowania. Dlatego tablice są stawiane w odległości 100 m od siebie.

Dlaczego policja drogowa wyłącza światła w godzinach szczytu?

Właściwie nie jest to dobra praktyka, ale jest nieunikniona z powodu niewystarczającej przepustowości skrzyżowań. Zdarzają się sytuacje, kiedy droga nie jest w stanie przyjąć całego natężenia ruchu, a ogon ruchu przed nią nie zostaje oczyszczony nawet do następnej zielonej fazy. Jeśli światła nie zostaną wyłączone, pojazdy zablokują skrzyżowanie i uniemożliwią ruch poprzeczny, tworząc w ten sposób impas. Jest to sytuacja przegrana dla wszystkich. Na tym skrzyżowaniu policjanci przejmują sygnalizację i regulują ją w zależności od natężenia ruchu. Jednak ta praktyka jest w dużej mierze ograniczona i wkrótce zniknie z powodu zwiększonej przepustowości dróg i skrzyżowań. Wyłączanie staje się również nieuniknione podczas działań natury, takich jak spiętrzenie wody, pęknięcia w jezdni i sytuacje spowodowane przez człowieka, takie jak strajki, rasta-rokho i ruch VIP-ów, kiedy jedna lub więcej dróg staje się niedostępna dla ruchu. We wszystkich takich sytuacjach ucieka się do operacji ręcznych. Praktyka ta nie jest jednak zachęcana.

Kto spośród funkcjonariuszy ruchu drogowego jest upoważniony do wystawiania mandatów na miejscu?

Funkcjonariusze ruchu drogowego od stopnia podinspektora są upoważnieni do wydawania mandatów za wykroczenia drogowe. Funkcjonariusze w stopniu ASI (jednogwiazdkowy), podinspektor (dwugwiazdkowy), inspektor (trzygwiazdkowy) są upoważnieni do pobierania mandatów punktowych. Każdy funkcjonariusz poniżej stopnia ASI, do którego zalicza się konstabli i starszy posterunkowy, może jedynie zanotować rodzaj wykroczenia i numer pojazdu oraz przekazać te informacje do centrum automatyzacji egzekwowania przepisów ruchu drogowego. Zawiadomienia będą następnie wydawane z centrum. Osoba naruszająca przepisy będzie musiała zapłacić grzywnę na właściwym posterunku policji, w najbliższym oficjalnym rządowym centrum płatności rachunków lub za pośrednictwem strony internetowej policji drogowej. Policjanci drogowi nie są upoważnieni do pobierania pieniędzy, ponieważ nie mają przy sobie kwitariuszy. Kierowca może złożyć skargę, jeśli jakikolwiek funkcjonariusz poniżej stopnia ASI pobiera od niego pieniądze.

Nie chcę płacić mandatu punktowego. Jaka jest inna możliwość?

Jeśli osoba łamiąca przepisy odmawia lub nie chce zapłacić mandatu punktowego, musi oddać swoje oryginalne prawo jazdy - na co dany funkcjonariusz wyda potwierdzenie. Może on udać się na posterunek policji w ciągu tygodnia zapłacić grzywnę i otrzymać z powrotem DL lub sprawa trafi do sądu, a sprawca wykroczenia będzie musiał podporządkować się podjętej przez niego decyzji. W przypadku braku oryginału prawa jazdy, osoba taka będzie musiała pozostawić pojazd w rękach policji. Jeśli kierowca nie stawi się w sądzie, zostanie wydany nakaz i będzie musiał liczyć się z aresztem lub surowszymi karami.

Jakie dokumenty należy mieć przy sobie podczas prowadzenia pojazdu?

Kierowca musi mieć przy sobie oryginał prawa jazdy i zaświadczenie o ubezpieczeniu. Kserokopie dokumentów nie będą ważne podczas kontroli policyjnej po popełnieniu wykroczenia. Jeśli jednak kierowca nie chce nosić przy sobie oryginałów, może uzyskać Master Pass w najbliższym RTO. Można ją uzyskać po okazaniu dowodu rejestracyjnego, karty podatkowej, ubezpieczenia i prawa jazdy. Po uzyskaniu karty głównej nie ma potrzeby posiadania przy sobie innych dokumentów.

Jeśli kierowca zostanie zatrzymany przez policjanta tylko po to, by sprawdzić jego dokumenty, co powinien zrobić?

Zgodnie z rozkazem wydanym wszystkim policjantom drogowym, nie powinni oni zatrzymywać żadnego kierowcy tylko po to, aby sprawdzić dokumenty. Kierowca ma prawo odmówić żądaniu funkcjonariusza. Dokumenty kierowcy mogą być jednak sprawdzone, jeśli popełnił on wykroczenie. Jeśli kierowca został zatrzymany bez powodu, może zanotować nazwisko i stopień policjanta i złożyć skargę na stronie internetowej policji drogowej i będzie musiał podać pewne konkretne szczegóły, takie jak miejsce, czas i nazwisko danego funkcjonariusza, abyśmy mogli podjąć działania. Otrzymujemy tego rodzaju skargi od kierowców i podjęliśmy działania przeciwko winnym policjantom - niektórzy z nich zostali nawet zawieszeni za naruszenie nakazu. Jednakże, kiedy kierowcy, którzy naruszyli przepisy ruchu drogowego, zostają zatrzymani, nie powinni kłócić się z funkcjonariuszami. Kiedy kierowca może zostać oskarżony o jazdę pod wpływem alkoholu? Jak wygląda procedura płacenia mandatu?

Kierowca przyłapany na prowadzeniu pojazdu pod wpływem alkoholu powyżej dopuszczalnego limitu może zostać oskarżony o przestępstwo prowadzenia pojazdu w stanie nietrzeźwości. Dopuszczalny limit prawny wynosi 30mg alkoholu na 100ml krwi. Policja drogowa używa najnowocześniejszych alkometrów (analizatorów oddechu) akceptowanych na całym świecie do pomiaru poziomu alkoholu we krwi. Jest to metoda naukowo i prawnie akceptowana na całym świecie. Nasze urządzenia są kalibrowane raz na trzy miesiące z prawdopodobnym błędem +(-) 5%. Dlatego też nie poddajemy kontroli drogowej osób, które mają poniżej 40mg na 100ml krwi, mimo że dopuszczalny limit wynosi tylko 30. Każdy kto prowadzi samochód z poziomem alkoholu poniżej 40 nie podlega, powtarzam nie podlega, odpowiedzialności karnej.

Nie każdy jednak musi być poddawany pomiarom. Już samo zbliżenie przyrządu do ust i zapytanie o imię i nazwisko wskazuje wstępny wynik, czy dana osoba spożywała alkohol, czy nie. Jeśli wynik jest negatywny, nie trzeba dokonywać pomiaru i można odejść. Jeśli wynik jest pozytywny, pomiar jest wykonywany przy użyciu jednorazowej słomki, a odczyt drukowany za pomocą podłączonych drukarek. Następnie kierowcy otrzymują wygenerowany przez Blackberry komunikat policyjny. Nikt nie może być ścigany bez komputerowego wydruku wskazującego odczyt i wydruk Blackberry wzmianki o tym odczycie.

Nie ma jednak mandatu punktowego za jazdę pod wpływem alkoholu. Żaden policjant nie może pobierać mandatów za to wykroczenie. Osoba taka otrzyma zawiadomienie, zostanie skierowana do sądu i tam będzie musiała zapłacić grzywnę. Karą za jazdę pod wpływem alkoholu jest sześć miesięcy pozbawienia wolności lub zapłacenie grzywny w wysokości do Rs.2,000/- lub obie te kary. Jeśli sprawca zostanie przyłapany na popełnieniu przestępstwa po raz drugi, będzie musiał stawić czoła karze pozbawienia wolności do dwóch lat lub grzywnie do 3000 Rs./ lub obu tym karom.

Po otrzymaniu zawiadomienia, kierowca nie będzie mógł prowadzić samochodu. Będzie musiał zostawić swój pojazd i wziąć taksówkę do domu lub zadzwonić do przyjaciela lub krewnego, aby zawiózł go do domu. W przypadku, gdy chce wziąć pojazd za pomocą innej osoby, która nie jest pijany, ale jest wolny, aby to zrobić po pozostawieniu oryginalnego prawa jazdy i książki RC pod potwierdzeniem z policjantem. Bardzo często kierowcy próbują uniknąć postępowania sądowego poprzez przekupywanie policjantów, których to dotyczy. Jednak najlepszą rzeczą do zrobienia w takich okolicznościach jest przestrzeganie odpowiednich procedur i nie uciekać się do korupcji. Ponadto, jeśli osoba kontynuuje jazdę pod wpływem alkoholu i uczestniczy w wypadku ze skutkiem śmiertelnym, zostanie oskarżona o zawinione zabójstwo - co jest przestępstwem niepodlegającym karze.

Skąd mam wiedzieć, ile mogę wypić, aby nie przekroczyć dopuszczalnego limitu?

Nie ma twardej i szybkiej reguły, ponieważ zależy to od budowy ciała, płci, tego, czy alkohol jest przyjmowany na pusty żołądek, czy z jedzeniem, a także od czasu, przez jaki jest spożywany. Generalnie jedna butelka piwa / 30ml Whisky / Rumu utrzyma osobę poniżej dopuszczalnego limitu 30 jednostek. Jednak nasz metabolizm spala około 10 jednostek w ciągu godziny. Dlatego też większa ilość spożyta w dłuższym okresie czasu nadal będzie utrzymywać osobę w dopuszczalnych granicach. Jednak te środki mają charakter orientacyjny.

Skąd mam wiedzieć, że słomka nie jest używana ponownie?

Mamy ścisłe instrukcje, aby używać słomek jednorazowych. Można nalegać na wyciągnięcie przed siebie świeżej słomki i zniszczyć ją po użyciu. Można również przynieść własną słomkę.

Czy kierowcy mogą korzystać z telefonów komórkowych podczas jazdy?

Kierowcy nie mogą korzystać z telefonów komórkowych podczas prowadzenia pojazdów, w tym również dwukołowych. Od tej zasady nie ma wyjątków, nawet dla lekarzy. Jeśli jest to nagły wypadek, kierowca może zaparkować pojazd na poboczu i odebrać telefon.

Co należy zrobić, gdy ktoś uczestniczy w wypadku lub jest jego świadkiem?

Jeżeli wypadek spowodował kierowca, powinien on zapewnić sobie pomoc lekarską i natychmiast powiadomić policję. Jeśli ktoś jest świadkiem wypadku, powinien udzielić pomocy poszkodowanemu i zanotować dane osoby oskarżonej, a następnie powiadomić policję. Świadkowie nie powinni podpalać pojazdów ani angażować się w działania antyspołeczne. Społeczeństwo powinno być proaktywne, a nie destrukcyjne.

Dlaczego policja drogowa nie karze kierowców rządowych autobusów za łamanie przepisów?

Nie jest prawdą twierdzenie, że autobusy rządowe są zwolnione z egzekwowania przepisów ruchu drogowego i że tylko kierowcy pojazdów dwukołowych są karani. Po pierwsze, w porównaniu z 23 lakh dwukołowców, jest tylko 6000 autobusów CITY (w szczególności autobusy BMTC) i dlatego egzekwowanie przepisów dotyczących dwukołowców jest bardziej widoczne ze względu na samą liczbę. Statystycznie, podczas gdy pojazdy dwukołowe stanowią 73% wszystkich pojazdów, sprawy prowadzone przeciwko nim stanowią jedynie 41% wszystkich spraw. Po drugie, tryb karania autobusów jest inny niż w przypadku pojazdów dwukołowych. Za wykroczenie drogowe popełnione przez kierowcę autobusu miejskiego będzie niezwykle niesprawiedliwe, aby 60 pasażerów cierpiało z powodu opóźnienia. Co więcej, zatrzymanie autobusu Govt City nawet na pięć minut może stworzyć ogromny korek i chaos, którego usunięcie zajmie godziny. Dlatego też autobusy Govt City nie są zatrzymywane na drogach, a zamiast tego wykroczenia są odnotowywane, a zawiadomienia wysyłane do kierowników zajezdni, którzy pobierają grzywnę ze swojej pensji i wpłacają ją do policji drogowej. Dla ogólnej informacji, w roku 2009, w ciągu pierwszych 10 miesięcy, Rs.27 lakh został odzyskany od samych kierowców autobusów BMTC jako kwota grzywny.

Czy policja drogowa ma jakieś cele w zakresie ściągalności mandatów?

Idealnie byłoby, gdyby nasz cel zbierania grzywien wynosił zero, ponieważ naszym ostatecznym celem jest dopilnowanie, aby nikt nie naruszał zasad ruchu drogowego. Nie jesteśmy departamentem przynoszącym dochody, a zebrana kwota nie ma żadnego związku z budżetem departamentu. Zebrane grzywny trafiają do ogólnego dochodu rządu. Fakt, że ścisłe egzekwowanie spowodowało więcej niż Rs.35 crore w 2009 roku nie jest powodem do dumy dla departamentu, ale sprawa wstydu i troski dla nas wszystkich. Będziemy zadowoleni z grzywny kolekcji idzie w dół, jeśli ludzie byli do przestrzegania zasad. Niestety wykroczenia drogowe są powszechne, zwłaszcza gdy policjanci są nieobecni.

Dlaczego policjanci łapią ludzi, którzy przeskakują na sygnale? Dlaczego nie mogą stać na skrzyżowaniu, aby nikt nie przeskakiwał sygnału?

Na całym świecie, kiedy instaluje się sygnały, policjanci są całkowicie usuwani, ponieważ ludzie sami podążają za sygnałami nawet w środku nocy. Scenariusz w naszym społeczeństwie jest zupełnie odwrotny. Czerwone oznacza stop, jeśli jest tam policjant; czerwone nie oznacza nic, jeśli policjanta tam nie ma. Jest to smutna refleksja na temat naszego systemu wartości. Idealnie, chcielibyśmy usunąć tych policjantów z sygnalizowanych skrzyżowań i ponownie umieścić je w obszarach mieszkalnych, które są całkowicie zaniedbane. Jednak przy braku samoregulacji wydaje się to być odległym marzeniem. Policja drogowa łapie ludzi, bo przeskakują sygnały. Kierowcy powinni przestrzegać zasad bez względu na obecność i nieobecność policjantów. W przypadku braku trwałej zmiany postaw, egzekwowanie przepisów jest jedynym środkiem odstraszającym przed niezdyscyplinowaniem na drogach.

Dlaczego policja drogowa łapie pojazdy za przekroczenie prędkości nawet wtedy, gdy droga jest pusta? Dlaczego wprowadzają ograniczenia prędkości?

Drogi nie są tylko dla kierowców, ale dla wszystkich innych użytkowników dróg, w tym pieszych, którzy muszą na nich współistnieć. Pusta droga nie jest licencją na przekraczanie prędkości bez ograniczeń, ponieważ kierowca nie zawsze może przewidzieć nagłe wtargnięcie na nią innych użytkowników drogi. Z punktu widzenia bezpieczeństwa drogi są zaprojektowane dla określonej prędkości. Odpowiedzialna jazda jest istotną częścią jazdy defensywnej, która powinna uwzględniać błędy, jakie mogą popełnić inni użytkownicy dróg. Większość naszych dróg przechodzi przez obszary mieszkalne i handlowe, gdzie nie można wykluczyć nagłych wtargnięć. Ograniczenia prędkości są niezbędne do defensywnej jazdy.

Dlaczego potrzebujemy sygnałów?

Aby uniknąć chaosu i blokad, musimy regulować ruch drogowy. Obwodnice to urządzenia dzielące przestrzeń, gdzie ruch z każdego kierunku łączy się, objeżdża okrąg i wyjeżdża. Rotary nie mogą jednak funkcjonować, gdy PCU (miara gęstości pojazdów) przekracza 5000. Rotary wymagają również większej dyscypliny i świadomości przepisów dotyczących prawa pierwszeństwa przejazdu ze strony użytkowników dróg.

Powyżej 5000 PCU potrzebna jest sygnalizacja, która jest urządzeniem dzielącym czas, pozwalającym na jeden strumień ruchu w danym czasie, aby uniknąć łączenia się, tkania i konfliktów. Jednak po przekroczeniu 10 000 jednostek PCU nawet sygnalizacja staje się niemożliwa do obsługi z powodu nadmiernego wydłużenia czasu cyklu. Możemy nadal kontynuować ruch do 12000 PCU poprzez ograniczenie kilku ruchów skręcających. Powyżej 12000 PCU obowiązkowo wymagany jest separator stopni. Separatory stopni dzielą przestrzeń w pionie i są najlepszym rozwiązaniem dla skrzyżowań o wysokim PCU.

Sygnalizacja świetlna jest niezbędnym elementem zarządzania ruchem w każdym mieście. Wykonanie separatora na każdym skrzyżowaniu nie jest ani wykonalne, ani pożądane. Zasadniczo sygnały wprowadzają dyscyplinę. Ponadto dla pieszych są to najbezpieczniejsze miejsca do przekraczania dróg.

Dlaczego policja tworzy drogi jednokierunkowe?

A. Drogi jednokierunkowe są robione, aby pokonać ograniczoną szerokość drogi i uniknąć częstych zatrzymań przy skręcie w prawo. W przypadku dróg dwukierunkowych, za każdym razem gdy ruch musi skręcić w prawo, powstaje potrzeba skrzyżowania sygnalizowanego lub innego. Przy każdym skręcie w prawo ruch musi zatrzymać ruch z przeciwnego kierunku. Robiąc jednokierunkowe, nie tylko problem szerokości jest wyeliminowany, ale również ruch może skręcać w lewo i prawo bez zatrzymywania się. W rezultacie ruch odbywa się bez zatrzymywania się.

Jednak jednokierunkowa droga może być zbudowana tylko wtedy, gdy w pobliżu znajduje się równoległy wariant dla ruchu wstecznego. Ponadto, jeśli nie ma możliwości uniknięcia częstych skrętów w prawo.

Wbrew powszechnemu mniemaniu policja drogowa nie robi często dróg jednokierunkowych. Jednak sytuacje takie jak budowa sieci metra, wiaduktów, przejść podziemnych itp. sprawiają, że jest to niezbędne.

Dlaczego w mieście nie można jeździć bez sygnalizacji?

A. Przy 40,000 skrzyżowań w mieście i dużym zagęszczeniu pojazdów, nieprzerwany ruch może odbywać się tylko poprzez zapewnienie separatorów poziomów. Ze względu na ograniczenia finansowe i przestrzenne nie jest wykonalne, praktyczne ani nawet wskazane, aby na każdym skrzyżowaniu znajdowały się separatory. W związku z tym sygnalizacja jest nieunikniona. Co więcej, dla pieszych sygnalizatory są jedynymi miejscami bezpiecznego przekraczania jezdni. Wszystkie miasta na świecie zarządzają ruchem za pomocą sygnalizacji. System sygnalizacji można jednak uczynić bardziej wydajnym i logicznym.

Dlaczego sygnalizacja nie może udrożnić całego ruchu w jednym cyklu?

A. Na całym świecie cykl czasowy (obejmujący wszystkie 4 kierunki) nie przekracza 180 sekund. Ze względu na nadmierne zagęszczenie pojazdów mamy cykle czasowe do 200 sekund. Około 25 skrzyżowań w mieście ma cykle czasowe nawet do 250 sekund. Nie jest to zdrowy trend i naszym celem jest obniżenie górnej granicy do 200 sekund. Jeśli cykl czasowy jest wydłużany bez ograniczeń, aby oczyścić cały ruch, powoduje to rozdrażnienie innych kierunków. Jeśli cały spiętrzony ruch nie jest udrożniony za jednym razem, to jest to problem przepustowości skrzyżowania, tzn. niedostatecznej infrastruktury, a nie systemu sygnalizacji.

Mój pojazd został odholowany za złe parkowanie. Po zwolnieniu wydano mi jeden kwitek wystawiony przez Black Berry i drugi odręczny. Skąd te dwa różne pokwitowania? Czy coś jest nie tak?

A. Wszystkie pojazdy holownicze działają w modelu PPP. Pokwitowanie z Black Berry zawiera grzywnę za wykroczenia parkingowe oraz rządowy składnik opłat za holowanie. Kwota ta jest przekazywana rządowi. Ręczne pokwitowanie odzwierciedla prywatny składnik opłat za holowanie, który jest wypłacany osobie, która jest właścicielem pojazdu holowniczego. W tym systemie nie ma żadnych przecieków.

Dlaczego policja drogowa nie mówi po angielsku lub hindi? Nie mogę zrozumieć języka lokalnego.

A. Podczas gdy policjanci drogowi są szkoleni, aby mówić podstawowe słowa w języku angielskim i hindi, nie zapominajmy, że ich językiem ojczystym i urzędowym jest Kannada w Karnataka, podobnie jak inne języki w poszczególnych stanach. Nie można od nich oczekiwać, że będą się porozumiewać w języku angielskim, hindi czy jakimkolwiek innym języku jako kwestii prawa. Są oni jednak szkoleni w zakresie umiejętności miękkich. Wręcz przeciwnie, jeśli jesteś długoterminowym mieszkańcem miasta, nie ma nic złego w przyswojeniu sobie odrobiny lokalnego języka. Życie będzie o wiele prostsze!

Q. Dlaczego policjanci zatrzymani za wykroczenie drogowe ruszają kluczykiem ze stacyjki?

A. Nie jest to dobra praktyka i nie pochwalamy jej. Jednak nie zapominajmy, że duża liczba osób naruszających przepisy próbuje uciekać, gdy są zatrzymani przez policję drogową; niektórzy nawet zagrażają życiu policjantów, próbując ich przejechać. Ty z pewnością nie jesteś jednym z nich, ale wielu innych jest.

Q. Skąd mam wiedzieć, że nie jestem przepłacany?

A. Grzywna za większość wykroczeń wynosi Rs.100/-; za przekroczenie prędkości 300, a za jazdę po pijanemu do Rs.2,000/- (tylko w sądzie). Jednakże, każdy funkcjonariusz ma czarną jagodę i jeśli nalegasz na odpowiednie pokwitowanie, nie ma możliwości, abyś został obciążony zbyt wysoką opłatą. Nalegaj na pokwitowanie czarnej jagody.

Q. Dlaczego policja nie przesuwa wiat przystankowych z dala od skrzyżowań?

A.Po pierwsze, instalacja lub usunięcie wiat autobusowych nie wchodzi w zakres kompetencji policji drogowej.

Niestety, każda wiata przystankowa jest źródłem dochodów poprzez reklamy dla agencji, która je instaluje.

Ale podjęliśmy inicjatywy, aby przesunąć te wiaty autobusowe bez większego sukcesu. Podczas gdy istnieje pełna zgoda wśród obywateli co do tego, gdzie wiaty nie powinny być; nie ma zgody co do tego, gdzie powinny być zainstalowane, jak żaden mieszkaniec, żaden właściciel sklepu, żaden zakład nie chce go przed ich zakładu lub miejsca zamieszkania. W związku z tym, istnieje pełna zgoda co do problemu, ale nie ma żadnej co do rozwiązania. Co więcej, miasto takie jak Bangalore ma tę specyfikę, że skrzyżowania znajdują się tak blisko siebie, że często trudno jest znaleźć lokalizacje dla schronów, które byłyby z dala od skrzyżowań po obu stronach. Skupiamy się na tym, aby nie pozwolić im popełnić błędu w przyszłości. Jednak naprawienie historycznej spuścizny wydaje się w tej chwili trudne.

Ale autobusy zatrzymują się nawet tam, gdzie nie ma wiaty, czyli na początku wszystkich wiaduktów, ponieważ ludzie tam stoją i czekają. Więc to nie jest kwestia wiat, kierowców autobusów, ale znacznie więcej, tj. obywateli.

Kierowca uderzył w mój pojazd i odjechał uszkadzając go. Jak mogę ubiegać się o ubezpieczenie?

A.W przypadku niewielkich szkód i chęci dochodzenia roszczeń z własnego ubezpieczenia, ponieważ nie zanotowałeś numeru rejestracyjnego innego pojazdu lub nie chcesz się tym zajmować, udaj się na posterunek policji, poproś o wpis do SHD i potwierdzenie, które pomoże Ci w dochodzeniu roszczeń z ubezpieczenia. W przypadku, gdy chcesz, aby ubezpieczenie innej osoby pokryło koszty naprawy, zdobądź FIR, a po wniesieniu oskarżenia złóż wniosek o odszkodowanie. Ale w tym przypadku należy znać numer rejestracyjny drugiego pojazdu.

Dlaczego na wszystkich skrzyżowaniach nie ma wolnego lewego pasa?

A. Zapewnienie lub zakazanie wolnego lewego pasa zależy od szerokości łączącej się i rozdzielającej drogi; wolny pas nie ma znaczenia, jeśli jest to tylko jedno- lub dwupasmowa droga, ponieważ skręcający ruch będzie kolidował z ruchem jadącym prosto. Gdziekolwiek jest odpowiednia szerokość drogi do łączenia się lub gdziekolwiek są wyspy kanalizujące ruch, wolny pas może być zapewniony. Wolny pas ruchu narusza również prawa pieszych do bezpiecznego przekraczania jezdni. Dlatego tam, gdzie ruch na przejściu dla pieszych jest duży, nie można zapewnić wolnego pasa. Scenariusz jest zupełnie inny w krajach rozwiniętych, gdzie wolne lewo jest zawsze zapewnione, ponieważ drogi są cztery do pięciu pasów vide w każdym kierunku, a kierowcy wykazują wzorowe etykiety zatrzymując się, gdy piesi przechodzą przez jezdnię. Gdybyśmy mieli takie etykiety na drogach, zapewnienie wolnego lewego pasa nie byłoby trudne. Jednak nie jest to scenariusz w rzeczywistości. Dlatego też trudno jest zapewnić swobodny wyjazd na wszystkich drogach.

Jak sprawdzić czy jest wolny pas czy nie?

A.Są dwa sposoby Poszukaj znaków drogowych z napisem "zakaz swobodnego skrętu w lewo", co oczywiście oznacza, że nie można skręcać w lewo. Po drugie, spójrz na sygnalizację świetlną. Jeśli jest tam sygnał przeznaczony do skrętu w lewo, należy poczekać, aż sygnał ten zmieni kolor na zielony, co oznacza, że nie ma możliwości swobodnego skrętu w lewo.

Autor

Redakcja

autokosmetykaopinie.pl