Redakcja
autokosmetykaopinie.pl
Jeśli kiedykolwiek wcześniej zdarzyło Ci się przebić oponę w samochodzie, wiesz, że przebicie opony może być frustrujące.
Na szczęście większość przebić jest łatwa do naprawienia i często można je naprawić w ciągu kilku minut przy użyciu zestawu do naprawy opon.
Niestety, w oponach mogą wystąpić uszkodzenia, których naprawa nie jest tak łatwa i w większości przypadków konieczna jest wymiana całej opony. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest często uszkodzenie ściany bocznej opony.
Ale co to jest uszkodzenie ściany bocznej opony i jak poważne jest to uszkodzenie? Dowiedzmy się tego!
Spis treści pokaż Co to jest uszkodzenie ściany bocznej opony? Czy jazda na oponie z uszkodzoną ścianą boczną jest bezpieczna? Jak duże uszkodzenie ściany bocznej opony to za dużo? Czy można naprawić uszkodzenie ściany bocznej opony? Przyczyny uszkodzenia ściany bocznej opony Czy wymiana tylko jednej opony to zły pomysł? Czy uszkodzenie ściany bocznej opony jest objęte gwarancją?Uszkodzenie ściany bocznej opony jest tym, na co wygląda: uszkodzeniem ściany bocznej opony, co oznacza, że uszkodzenie znajduje się na boku opony, a nie na bieżniku. Uszkodzenia boczne są w większości przypadków nienaprawialne.
Często można je rozpoznać po głębokim zadrapaniu lub bąblu na boku opony. Może to być skutkiem niewielkiego wypadku lub przejechania zbyt blisko krawężnika. Może się to również zdarzyć na skutek uderzenia patykiem lub innym ostrym przedmiotem o nawierzchnię drogi.
Uszkodzenie ściany bocznej opony jest naprawdę poważnym problemem, a teraz wyjaśnimy, dlaczego.
Jazda na oponie z uszkodzoną ścianą boczną nie jest bezpieczna. Ściany boczne opon są znacznie bardziej wrażliwe niż bieżnik. W wielu przypadkach uszkodzenie niszczy całą strukturę opony i w każdej chwili może doprowadzić do jej rozerwania.
Zależy to też trochę od tego, jak duże jest zarysowanie lub uszkodzenie. Jeśli rysa jest niewielka, bardzo płytka i nie sięga gwintów, to prawdopodobnie nie należy się nią zbytnio przejmować.
Aby określić, jak duże uszkodzenie boku opony jest zbyt duże, należy przyjąć zasadę, że jeśli w miejscu uszkodzenia widać gwinty, to zdecydowanie należy wymienić oponę.
Gwinty często znajdują się od 1/8″ do 3/16″ (3 mm do 4,5 mm) w oponie, ale aby dokładnie określić, czy należy wymienić oponę, czy nie, należy przyjrzeć się samemu uszkodzeniu.
Jeżeli na boku opony znajduje się pęcherz powietrza, trzeba ją natychmiast wymienić, ponieważ istnieje duże ryzyko, że w każdej chwili może dojść do jej rozerwania.
Aby mieć pewność, że z oponą nie stanie się nic poważnego, uszkodzenie powinien obejrzeć specjalista.
Należy znaleźć warsztat, który nie zajmuje się sprzedażą opon, i zapytać o zdanie. Jeśli pojedziesz do warsztatu, który sprzedaje opony, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie chciał kupić nowe opony.
Uszkodzenia ściany bocznej opony, które sięgają gwintów, nie powinny być naprawiane, ponieważ uszkadzają całą konstrukcję opony.
Jeśli na boku opony jest pęcherz, to również nie da się go naprawić, podobnie jak nie powinno się naprawiać małych przebić.
Uszkodzenie ściany bocznej opony można skleić tylko wtedy, gdy jest to bardzo płytka rysa, która nie sięga gwintów.
Jeśli jednak rysa lub uszkodzenie jest tak płytkie, to klejenie też nie ma sensu, więc powiedziałbym, że nigdy nie należy naprawiać uszkodzeń ściany bocznej opony.
Istnieje wiele czynników, które mogą spowodować uszkodzenie ściany bocznej opony. Najczęściej jest to spowodowane ostrymi przedmiotami, które przypadkowo uderzyły w ścianę boczną opony. Może to być również spowodowane wiekiem lub jazdą ze zbyt niskim ciśnieniem powietrza w oponach.
Oto najczęstsze przyczyny uszkodzeń boków opon:
Jeśli wymienia się opony na kołach napędowych, należy wymienić obie opony, ponieważ w przeciwnym razie różne średnice opon spowodują naprężenia w układzie przeniesienia napędu.
Na przykład w przypadku samochodu z napędem na przednie koła, wymieniając opony z tyłu, można wymienić tylko jedną oponę.
W przypadku samochodów z napędem na 4 koła zawsze zaleca się wymianę wszystkich czterech kół, ponieważ różne średnice opon mogą powodować naprężenia w mechanizmie różnicowym lub skrzyni biegów, zwłaszcza w samochodach europejskich.
Najlepiej zapytać autoryzowanego dealera, czy w danym modelu samochodu można wymienić tylko jedną oponę.
Nie, uszkodzenie ściany bocznej opony jest najczęściej uważane za uszkodzenie powstałe z winy użytkownika, a nie producenta, dlatego w większości przypadków nie jest objęte gwarancją.
Jeśli jednak chcesz się upewnić, zawsze możesz o to zapytać lub dokładnie przeczytać dokumenty gwarancyjne, ponieważ w niektórych przypadkach przysługuje specjalna gwarancja na samochód.
autokosmetykaopinie.pl
Perfekcyjny wygląd samochodu to pragnienie każdego z nas
Aby uzyskać oczekiwany efekt należy stosować odpowiednie kosmetyki samochodowe
Na łamach naszego portalu przedstawiamy jak osiągnąć zamierzony cel