Redakcja
autokosmetykaopinie.pl
Resurfacing tarcz hamulcowych to bardzo popularna usługa. I nie trzeba się tego bać. Wielu ludzi to robi. Przy odpowiednim podejściu można zaoszczędzić sporo pieniędzy. Ale ostrzenie tarcz nie jest odpowiednie dla wszystkich i nie zawsze. Przejdźmy do sedna sprawy.
Minimalna grubość tarcz hamulcowych jest określona dla każdego modelu pojazdu. Należy więc wiedzieć, że toczenie zmniejsza grubość tych elementów średnio o 2 milimetry. Oznacza to, że grubość tarczy musi być zmierzona przed rozwierceniem. Jeśli jest oczywiste, że po wykonaniu pracy będzie mniejsza niż dopuszczalna grubość, to tylko wymienić. Ciężko przegrzane żeliwne tarcze hamulcowe nie powinny być rozwiercane. W tym przypadku tylko wymiana. Ponowne wyostrzanie nie pomoże. Po kilku hamowaniach tarcza może się odkształcić, lub pęknąć.
Tarczę hamulcową można naostrzyć na dwa sposoby.
Pierwszym z nich jest demontaż z samochodu. Zaletą tej opcji jest możliwość ostrzenia nie tylko powierzchni stykających się z klockami hamulcowymi, ale również powierzchni stykających się z piastą koła. Jedyną wadą jest stosunkowo duży czas poświęcony na demontaż/instalację tych elementów w samochodzie.
Drugi jest bez demontażu. To będzie mniej kosztować. Jeśli chodzi o wydajność, wszystko jest takie samo. Ogólnie rzecz biorąc, możliwe jest szlifowanie tarcz hamulcowych. Trzeba tylko myśleć głową.
05.08.2020, 772 views.
autokosmetykaopinie.pl
Perfekcyjny wygląd samochodu to pragnienie każdego z nas
Aby uzyskać oczekiwany efekt należy stosować odpowiednie kosmetyki samochodowe
Na łamach naszego portalu przedstawiamy jak osiągnąć zamierzony cel