Redakcja
autokosmetykaopinie.pl
Leasing samochodowy jest nadal popularną opcją finansowania. Możliwość wpłacenia znacznie mniejszej kaucji (jeśli w ogóle), możliwość rozłożenia kosztów jak w przypadku kredytu oraz dodatkowa korzyść dla wielu osób, jaką jest możliwość wymiany samochodu pod koniec okresu leasingu na lepszy model, sprawiają, że leasing samochodu jest bardzo atrakcyjną propozycją.
Czy zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób dealer samochodowy lub inna firma leasingowa oblicza miesięczną kwotę, którą może obciążyć klienta? Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że istnieje pewien stały wzór, który nie jest tajemnicą. Jeśli zastanawiasz się nad wzięciem samochodu w leasing, radzimy, abyś najpierw sam nauczył się obliczać prawdopodobne opłaty leasingowe.
Spis treści show Dlaczego warto obliczyć ratę leasingu samochodu? Karta przetargowa Zmniejszanie obciążeń finansowych Zanim zaczniesz obliczać Punkt 1: MSRP Punkt 2: "Czynnik pieniężny". Punkt 3: Długość leasingu Pozycja 4: Wartość rezydualna samochodu Pozycja 5: Opłaty dodatkowe 6: Rabaty (jeśli są) Przewodnik krok po kroku: Jak obliczyć ratę leasingową za samochód Krok 1: Krok 2: Krok 3: Krok 4: Krok 5: Krok 6: Krok 7: Krok 8: Czy warto wziąć samochód w leasing?Istnieje kilka powodów, dla których warto skorzystać z poniższego wzoru, aby z góry obliczyć ratę leasingową za samochód.
Głównym powodem jest uzyskanie przewagi w negocjacjach, gdy podejdziesz do dealera w celu omówienia leasingu samochodu. Jeśli masz dobre pojęcie o tym, jaka powinna być rozsądna rata według standardowego wzoru, będziesz wiedział, czy diler próbuje cię oszukać lub przynajmniej kiedy trochę przesadza z cenami.
W ten sposób dochodzimy do kolejnego powodu, dla którego warto wcześniej ustalić wysokość raty leasingowej, a mianowicie, aby zmniejszyć miesięczne obciążenie finansowe związane z leasingiem. Kluczem do tego jest wynegocjowanie niższej ceny sprzedaży danego samochodu. Po uzyskaniu tej najniższej możliwej do uzyskania kwoty, reszta naturalnie wyjdzie na Twoją korzyść. Oczywiście nie jest to takie proste, jak się wydaje, ale wszystko zaczyna się od kluczowego zrozumienia, jak rozsądnie zapłacić za leasing samochodu.
Obliczenia wymagają zastosowania stosunkowo prostego wzoru krok po kroku, ale aby je wykonać, trzeba najpierw poznać kilka podstawowych liczb. Posłużą one jako dane wejściowe do wzoru, który pozwoli obliczyć przybliżony koszt miesięczny.
Pierwszą potrzebną rzeczą jest cena detaliczna samochodu. Jest to zalecana cena detaliczna pojazdu podana przez producenta. Aby uzyskać najbardziej realistyczne i ostrożne oszacowanie, należy użyć MSRP. Jeśli jednak wiesz na pewno, o ile możesz obniżyć cenę detaliczną u konkretnego dealera, możesz użyć tej liczby.
Na początku wydaje się dziwne, aby omawiać cenę sprzedaży, gdy samochód jest tylko w leasingu, ale w rzeczywistości umowa leasingowa jest tak skonfigurowana, że na końcu można mieć możliwość zapłacenia salda i uzyskania całego kapitału własnego samochodu. Dlatego umowa leasingu rozpoczyna się od ustalenia ceny sprzedaży - w najbardziej konserwatywnym przypadku jest to MSRP, a po pewnych negocjacjach - niższa cena.
Jest to interesujący termin, przypominający grę, który odnosi się do stopy procentowej, jaką będziemy płacić przez cały okres trwania umowy leasingowej. Inne nazwy czynnika pieniężnego to "czynnik leasingowy" lub bardziej dosadna "opłata leasingowa". Aby obliczyć współczynnik pieniężny, należy wziąć stopę procentową i podzielić ją przez 2 400. Jeśli więc stopa procentowa wynosi 3%, to po podzieleniu jej przez 2400 otrzymujemy 0,00125. Ta dość interesująca liczba po przecinku to właśnie typowa liczba współczynnika pieniężnego.
Najczęstszy okres leasingu to 3 lata lub 36 miesięcy, ale niektóre miejsca oferują dłuższy okres leasingu - 4 lub nawet 5 lat. Należy jednak pamiętać, że im dłuższy okres leasingu, tym więcej odsetek płacimy za samochód, którego ostatecznie raczej nie będziemy posiadać na własność. W przypadku dłuższego leasingu mogą też pojawić się dodatkowe opłaty.
Innym powodem, dla którego warto zdecydować się na 3-letni okres leasingu, jest fakt, że większość gwarancji na samochody jest trzyletnia. Jeśli zdecydujesz się na dłuższy okres leasingu, niektóre elementy będą pozbawione gwarancji przez ostatni rok lub dwa lata.
Jest to wartość samochodu na koniec okresu leasingu. Jeśli zdecydujesz się na zakup samochodu, to jest to kwota, którą trzeba będzie zapłacić na koniec 3-letniego okresu leasingu. Prawdopodobna wartość rezydualna po 3 latach zależy od marki i modelu samochodu, ale najczęściej wynosi ona od 40 do 60 procent wartości całkowitej.
Jedną z rzeczy, których ludzie nie lubią w leasingu, są wszystkie dodatkowe opłaty. W ten sposób dealerzy naprawdę zwiększają zyski z leasingu samochodów. Powszechne opłaty obejmują opłatę za nabycie, opłaty za dokumenty, rejestrację i inne. Tylko dealer lub firma leasingowa, z którą współpracujesz, może podać Ci dokładny wykaz swoich opłat. Powinni oni je dokładnie określić. Jeśli poprosisz dealera o szczegóły dotyczące standardowych opłat związanych z umową leasingu, powinien on chętnie się nimi podzielić.
Rabaty odnoszą się do specjalnych zachęt, które mogą być wprowadzone przez dealerów w celu przyciągnięcia większej liczby klientów do leasingu. Rabaty te nie są takie same jak rabaty rządowe, które otrzymuje się przy zakupie samochodu elektrycznego. Przykłady rabatów obejmują:
Postępuj zgodnie z poniższym przewodnikiem, a pokażemy Ci, jak w prosty sposób możesz obliczyć przybliżoną miesięczną ratę za leasing samochodu. Należy jednak pamiętać, że wzór ten nie jest najbardziej dokładną nauką. Rzeczywista kwota, którą otrzymasz od dealera, może się różnić, ale nie powinna być zbyt odległa, chyba że dealer będzie Cię oszukiwał.
W naszym przykładzie bierzemy w leasing samochód, dla którego znamy następujące liczby:
Pomnóż MSRP przez wartość procentową wartości rezydualnej, aby uzyskać wartość rezydualną
21 000 x 0,55 = 11 550 - dlatego nasza wartość rezydualna wynosi 11 550 USD.
Weź wynegocjowaną cenę końcową i dodaj wszystkie opłaty, aby otrzymać skapitalizowany koszt brutto.
20,000 + 1,400 = 21,400 - zatem nasz skapitalizowany koszt brutto = 21,400 USD
Dodaj do siebie zaliczkę i rabat, a następnie odejmij tę liczbę od skapitalizowanego kosztu brutto, aby otrzymać tzw. skapitalizowany koszt skorygowany.
1,500 + 500 = 2,000
21 400 - 2 000 = 19 400 - zatem nasz skorygowany koszt wynosi 19 400 USD.
Weź kwotę rezydualną i odejmij ją od skorygowanego kosztu całkowitego, aby uzyskać kwotę amortyzacji.
19 400 - 11 550 = 7 850 - zatem nasza amortyzacja wynosi 7 850 USD.
Podziel amortyzację przez długość okresu leasingu (miesiące), aby otrzymać opłatę podstawową
7 850 ÷ 36 = 218,05 - dlatego nasza opłata podstawowa wynosi 218,05.
Dodaj do siebie skorygowany skapitalizowany koszt i pozostałość, a następnie pomnóż wynik przez współczynnik pieniężny, aby uzyskać opłatę za wynajem (miesięczne odsetki)
19,400 + 11,550 = 30,950
30 950 x 0,00125 = 38,68 - zatem nasza opłata za czynsz wynosi 38,68 USD.
Dodaj opłatę czynszową do opłaty podstawowej, aby otrzymać opłatę leasingową przed opodatkowaniem
218,05 + 38,68 - zatem nasza opłata leasingowa przed opodatkowaniem wynosi 256,73 USD.
Jeśli założymy, że stawka podatku lokalnego wynosi około 10 procent, możemy pomnożyć ją przez 1,10, aby uzyskać ostateczną kwotę, która wynosi 282,40 USD.
To, czy warto wziąć samochód w leasing, zależy głównie od indywidualnych okoliczności. Jeśli wiesz, że potrzebujesz samochodu na określony czas, ale nie masz pewności co do dalszych okresów, to leasing jest idealnym rozwiązaniem, ponieważ nie musisz się martwić o odsprzedaż samochodu, a odchodzi on od Ciebie tak szybko i łatwo, jak się pojawił. Co więcej, w leasingu można wziąć najnowsze modele, co oznacza minimalne koszty utrzymania.
Z drugiej strony, leasing oznacza, że płacisz za samochód, ale nie zyskujesz prawa własności do niego. Nawet jeśli wykupisz samochód po zakończeniu leasingu, to prawdopodobnie wydasz o wiele więcej niż w przypadku zakupu samochodu nawet przy wykorzystaniu kredytu samochodowego.
W związku z tym można się wahać. Ważne jest, aby przed podpisaniem umowy leasingowej ocenić własne potrzeby. Przedwczesna rezygnacja z leasingu jest o wiele trudniejsza i potencjalnie bardziej kosztowna niż sprzedaż samochodu i spłata kredytu samochodowego. Podpisując umowę leasingową, należy być gotowym na zaangażowanie i dotrzymanie jej do końca. Jeśli warunki są odpowiednie, jest to świetna opcja.
autokosmetykaopinie.pl
Perfekcyjny wygląd samochodu to pragnienie każdego z nas
Aby uzyskać oczekiwany efekt należy stosować odpowiednie kosmetyki samochodowe
Na łamach naszego portalu przedstawiamy jak osiągnąć zamierzony cel