Redakcja
autokosmetykaopinie.pl
Aby silnik działał prawidłowo, musi być całkowicie szczelny. Aby to osiągnąć, stosuje się pokrywę zaworów i uszczelkę.
Z czasem jednak uszczelka i pokrywa zaworów nie wytrzymują naprężeń, które prowadzą do jej uszkodzenia. Bez tej pokrywy elementy zaworów nie są chronione. Na szczęście ta część nie ulega regularnym awariom, więc nie trzeba jej często wymieniać.
W tym artykule omówimy objawy uszkodzenia pokrywy zaworów, jej położenie, działanie i koszt wymiany w przypadku uszkodzenia pokrywy. Oto krótki przegląd objawów, których należy szukać
Najczęstszym objawem uszkodzonej pokrywy zaworów jest wyciek oleju z silnika. Wyciek oleju można często zauważyć, sprawdzając poziom oleju lub wyczuwając zapach spalenizny podczas jazdy. Uszkodzona pokrywa zaworów może również powodować nieprawidłowy zapłon lub zapalenie się kontrolki "check engine" na desce rozdzielczej.
Poniżej znajduje się bardziej szczegółowa lista objawów uszkodzonej pokrywy zaworów:
Spis treści Pokaż Objawy uszkodzonej pokrywy zaworów 1. Wyciek oleju 2. Niski poziom oleju 3. Zapach palącego się oleju 4. Przerwanie pracy silnika 5. Światła na desce rozdzielczej Funkcja pokrywy zaworów Położenie pokrywy zaworów Koszt wymiany pokrywy zaworówWyciek oleju nigdy nie jest dobrym znakiem. Ten prosty objaw może być jednak spowodowany wieloma usterkami.
Jeśli jednak olej znajduje się w okolicy pokrywy zaworów lub wypływa z tego miejsca, można założyć, że pokrywa zaworów lub uszczelka są uszkodzone. Obejrzyj krawędź, na której uszczelka uszczelnia pokrywę do silnika.
Na początku może to być tylko mały wyciek, który powoli kapie na podłoże. W końcu może stać się znacznie większy i pokryć całą powierzchnię pokrywy zaworów. W takiej sytuacji na pokrywie zaczyna gromadzić się warstwa zanieczyszczeń i brudu.
Dopuszczenie do wycieku oleju z pokrywy zaworów może spowodować dalsze uszkodzenie przewodów i pasków. Nie należy zwlekać z jej wymianą.
POWIĄZANE: 10 przyczyn wycieków oleju silnikowego
Jeśli dbasz o swój silnik, regularnie sprawdzasz poziom oleju. Jeśli poziom oleju jest niski, nawet jeśli go uzupełniasz, musisz założyć, że olej gdzieś się ulatnia.
Sprawdź, czy na pokrywie zaworów nie ma śladów wycieku oleju, które mogłeś przeoczyć. Dopóki nie wymienisz pokrywy zaworów, upewnij się, że w silniku jest wystarczająca ilość oleju, bo w przeciwnym razie mogą Cię czekać kosztowne naprawy związane z awarią silnika.
Jeśli poczujesz zapach palącego się oleju, powinieneś być zaniepokojony. Olej wyciekający z pokrywy zaworów może kapać na gorące części silnika i wydech, pozostawiając okropny zapach.
Po otwarciu maski silnika zapach powinien być silny, ale może się zdarzyć, że nie od razu będzie widać miejsce, w którym pali się olej. Taka sytuacja może być niebezpieczna, ponieważ nigdy nie chcemy, aby pod maską paliło się coś, co mogłoby doprowadzić do pożaru samochodu.
RELATED: 7 powodów, dla których samochód pachnie jak palona guma po jeździe
Nieprawidłowy zapłon silnika może być spowodowany wieloma czynnikami, takimi jak uszkodzone świece zapłonowe lub problemy z układem paliwowym. Winowajcą może być jednak także uszkodzona pokrywa zaworów.
Pokrywa zaworów może znajdować się bezpośrednio nad świecami zapłonowymi silnika. Jeżeli na świece zapłonowe wycieka olej, płyn może przedostać się do otworów. Olej uniemożliwi prawidłową pracę świec zapłonowych i spowoduje ich zanieczyszczenie.
Gdy świece zapłonowe nie są w stanie zapalić mieszanki paliwowo-powietrznej, powoduje to, że silnik nie zapala. Może to prowadzić nie tylko do bardzo nierównej jazdy, ale także do pożaru silnika.
RELATED: 6 przyczyn oleju silnikowego na świecach zapłonowych
Jeśli nie sprawdzałeś oleju regularnie, pierwszym sygnałem, że coś jest nie tak, mogą być lampki ostrzegawcze na desce rozdzielczej.
Może to być kontrolka ostrzegawcza oleju, informująca o niewystarczającym ciśnieniu oleju w układzie, lub kontrolka Check Engine, sygnalizująca usterki spowodowane uszkodzeniem pokrywy zaworów i uszczelki. Tak czy inaczej, lampki te sygnalizują poważny stan i należy zaprzestać jazdy do czasu wykonania naprawy.
Pokrywa zaworów chroni najważniejsze podzespoły silnika. Jest odpowiedzialna za zakrywanie zaworów, chroniąc w ten sposób kosztowne urządzenia przed uszkodzeniami i czynnikami zewnętrznymi. Pokrywa zaworów może jednak ulec niewspółosiowości, korozji i pęknięciom.
Pokrywa zaworów współpracuje z uszczelką pokrywy zaworów w celu zapewnienia skutecznego uszczelnienia silnika. Ten cienki gumowy pasek jest umieszczany między silnikiem a pokrywą zaworów. Uszczelka jest jednak delikatna i bardziej podatna na uszkodzenia niż sama pokrywa. Z czasem staje się krucha lub pęka z powodu wysokiej temperatury i starości.
Pokrywa zaworów znajduje się na górze silnika. Jest to twarda osłona, która chroni zawory i inne części silnika. Pomiędzy pokrywą zaworów a silnikiem znajduje się uszczelka, która tworzy szczelne połączenie.
Ponieważ uszczelka zwykle ulega uszkodzeniu przed pokrywą zaworów, ta część jest wymieniana częściej. Aby jednak dostać się do uszczelki pokrywy zaworów, należy zdjąć pokrywę zaworów.
Średni koszt wymiany uszczelki pokrywy zaworów wynosi od 90 do 400 USD, w zależności od marki i modelu. Nową uszczelkę pokrywy zaworów można kupić za około 40-50 USD, ale większość kosztów pochłania robocizna. Koszt wymiany uszczelki pokrywy zaworów może wynieść od 50 do 350 USD.
O ile pokrywa zaworów nie uległa poważnemu uszkodzeniu, nie powinna wymagać wymiany. Najprawdopodobniej tylko uszczelka pokrywy zaworów wymaga demontażu.
Aby wymienić uszczelkę, należy również zdjąć pokrywę zaworów. Zatem niezależnie od tego, czy konieczna jest wymiana uszczelki, czy pokrywy zaworów, koszt robocizny będzie prawdopodobnie taki sam.
autokosmetykaopinie.pl
Perfekcyjny wygląd samochodu to pragnienie każdego z nas
Aby uzyskać oczekiwany efekt należy stosować odpowiednie kosmetyki samochodowe
Na łamach naszego portalu przedstawiamy jak osiągnąć zamierzony cel