Redakcja
autokosmetykaopinie.pl
Prędzej czy później każda powłoka lakiernicza na samochodzie VAZ 2109 traci swój doskonały wygląd, a także, oczywiście, swoje właściwości ochronne pod wpływem słońca, zmian temperatury, działania soli i środków chemicznych, którymi posypywane są autostrady w zimie itp. W tym przypadku poprawa wyglądu "żelaznego konia" pomoże jedynie w pomalowaniu jego ciała. Wielu właścicieli swoich samochodów żelaza wolą zrobić to na własną rękę, choć nie skomplikowane, ale żmudne procedury, w rzeczywistości, profesjonalne malarstwo jest przyjemnością, niestety, nie z tanich. Ogólnie rzecz biorąc, praca ciała - łatwe do wykonania, jeśli porównać je z konserwacji lub naprawy innych części samochodowych.
Dlatego malowanie samochodu vaz 2109 można wykonać samodzielnie bez usług profesjonalnych lakierników i zaoszczędzić sporo pieniędzy.
- Kolejność czynności przy malowaniu vaz 2109
Bardzo ważną rolę w malowaniu samochodu vaz 2109 odgrywa jego przygotowanie do tego i samej technologii malowania. Aby to zrobić, najpierw należy usunąć starą warstwę lakieru z karoserii, zeskrobać nalot korozyjny, odtłuścić powierzchnię i usunąć nierówności powierzchni bezpośrednio na powierzchni karoserii.
Przygotowanie i lakierowanie samochodu w domu wymaga użycia następujących narzędzi i materiałów:
przejdźmy do przygotowania i samodzielnego lakierowania samochodu vaz 2109.
Przygotowanie powierzchni przy samochodzie vaz 2109
Lakierowanie samochodu w domu polega na wstępnym usunięciu starego lakieru z karoserii. Dlatego najpierw należy go dokładnie umyć i wysuszyć. Jeśli poszczególne części samochodu wymagają lakierowania, konieczne jest ich usunięcie.
Jeśli nie, zaleca się pokrycie części samochodu, które nie będą lakierowane, papierem ochronnym, folią lub specjalną pastą ochronną. Następnie usuń wszelkie osady korozji za pomocą tarczy szlifierskiej lub szlifierki i nałóż podkład na tę część karoserii.
Po tych czynnościach można przystąpić bezpośrednio do usuwania starej warstwy farby. Istnieją dwie metody: chemiczna, wykorzystująca specjalne środki, które rozpuszczają farbę oraz fizyczna, która, choć wymagająca fizycznie, jest stosunkowo łatwa do wykonania. Fizyczna metoda usuwania starej farby jest realizowana przez szczotkowanie, szlifowanie i inne materiały.
Usuwanie korozji
Jeśli na karoserii znajdują się plamy rdzy, należy je usunąć mechanicznie lub chemicznie. Metoda mechaniczna jest skuteczna tylko wtedy, gdy rdza jest niewielka, przy użyciu materiałów ściernych nr P80-P240. Jeśli korozja jest duża, należy ją leczyć za pomocą szlifierki ze specjalną przystawką. Pamiętaj, rdza podkład dla samochodów nie jest przeprowadzane.Po usunięciu starej warstwy farby i rdzy, starannie wytrzeć powierzchnię ciała z rozpuszczalnikiem, odtłuszczając go, i pokryć antykorozyjną podkładu kwasu dla samochodów z cienką warstwą. Zwróć szczególną uwagę na procedurę odtłuszczania karoserii, ponieważ niedostatecznie odtłuszczona powierzchnia jest gwarantem rychłego pojawienia się nowej rdzy. Nie jest możliwe zamalowanie rdzy.
Szpachlowanie i szlifowanie powierzchni karoserii vaz 2109
Przed przystąpieniem do malowania karoserii należy ją zaszpachlować. Jak prawidłowo zatankować samochód w domu? Najpierw nałóż zwykły podkład akrylowy na warstwę podkładu przeciw rdzy, a dopiero potem możesz przejść do wypełniacza.
Jeśli powierzchnia karoserii jest wolna od rdzy, wówczas samochód jest szpachlowany w domu poprzez lekkie wcieranie starej warstwy lakieru. Przed nałożeniem szpachla jest mieszana z utwardzaczem i pozostaje elastyczna tylko przez 5 minut. Po tym czasie kit można wyrzucić!
Szpachlówkę nakładać cienką warstwą za pomocą szpachelki, dokładnie wcierając i nie pozostawiając pęcherzyków powietrza.
Nie próbuj za pierwszym razem nakładać masy szpachlowej w jednej warstwie! Lepiej jest zrobić to w kilku warstwach, po 1 mm każda. Pozwól im dobrze wyschnąć, co najmniej kilka godzin. W ten sposób uniknie się w przyszłości kurczenia się materiału.
Jak szpachlować samochód vaz 2109 w domu jest jasne. Następnie szpachlowaną powierzchnię należy poddać dalszej obróbce szmerglowej metodą na sucho lub na mokro. Sucha metoda szlifowania podczas malowania samochodu jest uważana za lepszą, ekonomiczną i nie jest konieczne, aby wysuszyć ciało.
Podczas szlifowania metalu metodą na sucho należy chronić się przed pyłem za pomocą odzieży ochronnej, maski oddechowej i okularów ochronnych.
W procesie szlifowania na mokro powierzchnia, która ma być szlifowana, jest najpierw spryskiwana wodą i używana jest specjalna wodoodporna ścierka szmerglowa. Pył zostaje zmyty, a proces jest bardziej wydajny dzięki dokładniejszemu pokryciu warstwy wypełniacza. Po zakończeniu prac powierzchnię karoserii należy dokładnie wysuszyć suszarką bębnową.
Aby powierzchnia była gładka i nieuszkodzona, należy nanieść warstwę wywoływacza za pomocą aplikatora piankowego i wetrzeć ją w przygotowany obszar karoserii. Następnie ponownie przejrzeć powierzchnię papierem ściernym nr P400. Zarysowania będą widoczne w miejscach, gdzie wywoływacz został naniesiony nietknięty. Jeśli chcesz zaoszczędzić pieniądze na wywoływaczu, możesz użyć sadzy lub zwykłej farby w sprayu w ciemnym kolorze.
Po wyrównaniu zdeformowanych części nadwozia vaz 2109 konieczne jest odtłuszczenie i wysuszenie go ponownie, a dopiero potem przystąpić do pracy nad malowaniem samochodu.
Technologia malowania karoserii samochodu vaz 2109 na własną rękę ma tę samą zasadę. Nie ma znaczenia, czy jest to lakier matowy czy metaliczny, czy obróbce poddawany jest jeden element karoserii czy cały samochód. Różnica polega jedynie na doborze materiałów i czasu na wykonanie wszystkich niezbędnych procedur. Prawidłowa technika lakierowania samochodu w domu obejmuje dwa etapy: malowanie i lakierowanie. Jeśli chcesz nadać swojemu samochodowi matowe wykończenie, nie jest konieczne lakierowanie samochodu. Do malowania samochodu w domu trzeba użyć specjalnego narzędzia do malowania samochodu - pistolet do malowania, który jest podłączony do zwykłego odkurzacza lub kompresora. Technologia lakierowania samochodów vaz 2109 przewiduje wykonanie następującej kolejności lakierowania nadwozia: najpierw lakierowany jest dach, następnie maska, bagażnik, a na końcu błotniki i boki samochodu. Przejdźmy od razu do malowania samochodu. Ale zanim zaczniesz malować ciało, musisz przygotować podkład, rozcieńczając kompozycję z utwardzaczem zawartym w zestawie i rozpuszczalnikiem. Producent farby określa, jak rozcieńczyć podkład do lakieru samochodowego bezpośrednio na puszce. Z reguły, zgodnie z instrukcją użytkowania, emalia jest rozcieńczana rozpuszczalnikiem do wymaganej grubości. Aby sprawdzić to samemu, weź metalowy pręt, zanurz go w farbie na 1-2 mm, a następnie podnieś go nad puszką. Obserwuj tempo, w jakim rozpuszczona farba spływa z końca pręcika, upewniając się, że nie przekracza ono 3-4 kropli na sekundę.
Przygotowany podkład najlepiej zużyć w ciągu kilku godzin. Dlatego też po sprawdzeniu gęstości farby, przecedzić ją przez specjalny lejek z siatką lub zwykły skrawek pończochy kapronowej, wlać emalię do zbiornika pistoletu natryskowego z zamontowaną dyszą nr 1,4 i ciśnieniem powietrza przy doprowadzeniu farby do pistoletu 2,5-3,0 Atm(Bar).
Po wlaniu farby do pistoletu natryskowego należy rozpocząć nakładanie lakieru bazowego od krawędzi karoserii, przesuwając narzędzie pod kątem 45-60 stopni w kierunku od 15-25 cm od dyszy pistoletu natryskowego do powierzchni lakierowanej, powolnymi ruchami posuwisto-zwrotnymi, płynnie i z taką samą prędkością.
Każdą kolejną warstwę farby przykrywaj w połowie wysokości poprzedniej. Jeśli pozostaną niewielkie różnice, nie należy ich ponownie malować, zostaną one pokryte drugą warstwą podkładu.
Pamiętaj: ostateczny kolor i głębia karoserii ujawni się dopiero po pomalowaniu wszystkich powierzchni samochodu drugą warstwą i dopiero po całkowitym wyschnięciu w temperaturze +20C przez ok. 24-36 godzin.
Jeśli wszystkie prace przygotowawcze na VAZ 2109 został przeprowadzony pomyślnie, podkład bazowy samochodu jest wystarczająco suche i jego powierzchnia jest gładka, można przystąpić do malowania wykończeniowego. W tym celu farbę należy rozcieńczyć utwardzaczem i rozpuszczalnikiem, a następnie przepuścić przez sito. Pierwsza warstwa farby jest nakładana cienko. Po 15-20 minutach nakłada się drugą warstwę, ale bardziej gęsto. Na tym etapie ważne jest wyczucie proporcji, aby nie dać się biegaczom. Pozwól drugiej warstwie farby wyschnąć, a następnie można zastosować trzecią, ostatnią warstwę, która jest niezbędna tylko do stworzenia połysku.
Malować samochód vaz 2109 tylko w masce oddechowej i tylko w wentylowanym pomieszczeniu;
Doprowadzenie powietrza do pistoletu natryskowego, odkurzacza lub kompresora musi znajdować się poza pomieszczeniem, w którym odbywa się lakierowanie;
Palenie w pomieszczeniu, w którym odbywa się lakierowanie samochodu jest surowo zabronione!
W sekwencji tych manipulacji i składa się z technologii malowania samochodu vaz 2109.
Do ostatecznego wyschnięcia nowej powłoki lakierniczej samochód vaz 2109 musi być przechowywany przez co najmniej jeden dzień, to jest moment, w którym do stosowania farby po malowaniu samochodu będzie możliwe. Ponadto, eksperci zalecają, aby nie myć samochodu przez co najmniej tydzień po malowaniu, aby lakier dobrze przylegał do karoserii.
23.05.2018, 2115 wyświetleń.
autokosmetykaopinie.pl
Perfekcyjny wygląd samochodu to pragnienie każdego z nas
Aby uzyskać oczekiwany efekt należy stosować odpowiednie kosmetyki samochodowe
Na łamach naszego portalu przedstawiamy jak osiągnąć zamierzony cel